Koszyk 0

Jak sprzedawać w Artist Room?

1. Załóż swój sklep
Aby móc sprzedawać na naszej platformie artistroom, musisz założyć konto sprzedawcy. Konto sprzedawcy to nic innego jak rozbudowane konto użytkownika.

JAK: opisano w  zakładce rejestracja i logowanie.

GDZIE: na każdej stronie platformy, w dolnym pasku, znajduje się link (załóż sklep). Można także założyć sklep bezpośrednio z panelu użytkownika.

TREŚĆ: Swój sklep możesz założyć w języku polskim i/lub niemieckim.

SKLEP w DWÓCH WERSJACH JĘZYKOWYCH: Jeżeli nie posiadasz jeszcze gotowych opisów sklepu oraz opisów produktów w języku obcym- na początek załóż swój sklep jedynie w języku polskim. W każdej chwili możesz włączyć wersję niemiecką i wkleić niemieckojęzyczne treści.

Należy uzupełnić swoje dane, galerię i opis oraz regulamin swojego sklepu (udostępniamy przykładowy regulamin sklepu producenta, aby go otrzymać, napisz do nas na adres: kontakt@artistroom.pl ).

Następnie musisz zdefiniować warunki zwrotu i reklamacji oraz płatności i opcje wysyłki. Będą one widoczne dla klienta przy każdym zamieszczonym przez Ciebie produkcie.

Pamiętaj:
sklep i produkty muszą być zaakceptowane przez administratora,  zanim staną się widoczne na platformie, dla Ciebie i Twoich klientów.


2. Rejestracja i logowanie

Jak założyć konto?
Aby założyć konto należy kliknąć link: „ Załóż konto” umieszczony w prawym, górnym rogu.
Należy podać swoje podstawowe dane takie jak: imię, nazwisko oraz adres email i utworzyć hasło. 

W czym pomaga założenie konta?
Posiadając  konto na artistroom, możesz dodać swój adres, który będzie automatycznie uzupełniany podczas kolejnych zakupów.  Jako klient będziesz miał dostęp do pełnego panelu swoich zakupów.

Jak się zalogować?
Klikając link w górnym prawym rogu strony: „Zaloguj”.

Problem z logowaniem
Upewnij się, że wpisujesz poprawne dane, adres email podany podczas rejestracji. Sprawdź pojawiające się komunikaty. Jeśli nie pamiętasz hasła, naciśnij link „Zapomniałeś ? ”. Następnie wpisz swój adres e-mail, na który zostanie wysłany link resetujący hasło. Utwórz nowe hasło.


3. Konto Sprzedawcy

a)Edycja danych
Tutaj w wersji polskiej i niemieckiej lub jednej z nich:

- uzupełniasz i zmieniasz informacje o sklepie oraz adres do faktury,
- dodajesz logo, opis i galerię twojego sklepu,
- wybierasz potencjalną kategorię, w której umieścisz swoje produkty,
- zamieszczasz regulamin sklepu, warunki zwrotu i anulowania transakcji,
- dołączasz informacje na temat płatności i wysyłki produktów (treści te będą widoczne przy każdym z Twoich produktów zamieszczonych na platformie)

Ważne: RABAT: By zamieścić treść np.: w języku niemieckim, możesz skorzystać z usług firm zajmujących się tłumaczeniem online. Skopiuj tekst do tłumaczenia i wyślij, a niebawem na podany przez siebie adres e-mail otrzymasz przetłumaczoną treść, którą możesz umieścić na naszej platformie. Rabat od Artist Room i odnośnik do firmy znajdziesz w swoim koncie sprzedawcy: rabat.

b)Lista zamówień

Tutaj:
- znajdują się wszystkie informacje o zamówieniach złożonych przez klientów,
- możesz skontaktować się z klientem,   
- znajdziesz informacje dotyczące płatności wysyłki wybranej przez klientów,
-widoczny jest status zamówienia- ważne: tutaj aktualizujesz na bieżąco informacje na temat przebiegu zamówienia. (Np.: anulowane, oczekuje na płatność, w trakcie realizacji, wysłane, zrealizowane). Podczas każdej zmiany statusu zostanie wysyłana informacja do klienta.

c)Dodaj produkt

Tutaj możesz dodać nowy produkt (szczegółowy opis w: jak sprzedawać).

d)Moje produkty

Tutaj możesz:
- zobaczyć listę wszystkich produktów,
- edytować (edycja produktu- opis w: jak sprzedawać)
- usunąć produkty.

e)Ustawienia

Tutaj możesz:
- przetłumaczyć treść swojego sklepu na inny język, zwiększając liczbę jego odbiorców. Rabat na tłumaczenia znajdziesz w swoim koncie sprzedawcy. 
- wybrać metody płatności (Sofort, Paypal, Stripe, PayU, przelew bankowy),
- ustawić konfigurację przelewu (dane, adres, metody i czas dostawy, numer konta IBAN, walutę).

Pamiętaj: w ustawieniach w koncie sprzedawcy, w każdej chwili, możesz zmienić wybrany język  wprowadzania.


4.Jak sprzedawać

Krok 1: Dodaj produkt w: konto sprzedawcy- dodaj produkt.

Następnie podaj nazwę i wybierz typ produktu- dla każdego produktu wybierasz typ. Np.: Buty dla niemowląt / buty dorośli kobieta / buty dorośli mężczyzna.
Na podstawie typu zostaną przyporządkowane parametry produktu do wypełnienia tj.: kolor, materiał, itp. (możesz uzupełnić je wszystkie lub poszczególne- pamiętaj jednak o tym, aby jak najdokładniej opisywały Twój produkt- klientowi)

Jeśli nie odnajdujesz właściwego typu/podkategorii dla Twojego produktu- skontaktuj się z nami: kontakt@artistroom.pl

Krok 2: Do każdego z umieszczonych produktów dodajesz opisy.
Możesz wybrać opcję językową, w której chcesz dodawać swoje produkty. Możesz dodawać swoje produkty w wersji polskiej oraz niemieckiej lub w jednej z nich. Dodając produkt w wersji obcej zamieszczasz jego tytuł, opis krótki oraz opis długi.

Dodajesz:
- opis krótki oraz opis długi,

Opis krótki: będzie widoczny bezpośrednio przy zdjęciach produktu-  treść powinna być krótka i zwięzła, zachęcająca do zakupu.
Opis długi: umieść w nim wszystkie szczegółowe informacje dotyczące Twojego produktu, tak, aby klient posiadał wyczerpującą wiedzę na ich temat. Opisz wszystkie szczegóły produktu istotne podczas zakupu.
Pamiętaj: szczegółowy opis zachęca do zakupu, redukuje nieufność klienta.

Krok 3: Ustalasz:
- dostępną ilość sztuk, ich cenę, cenę promocyjną, walutę (kwotę podajesz w jednej walucie- system przelicza walutę automatycznie),
- Twoją propozycję: dla kogo ten produkt może być prezentem. W naszej wyszukiwarce prezentów wyświetli się wtedy Twój produkt. Możesz również ominąć ten krok.

Krok 4: Wypełniasz parametry produktu: kolor, materiał, itd.

Możesz zaznaczyć kilka parametrów danego produktu lub ominąć niektóre- w tym przypadku upewnij się, czy informacje wystarczająco opiszą Twój produkt- klientowi.

*Jeżeli tworzysz/możesz stworzyć rękodzieło na zamówienie, w parametrach wybierz opcję: "personalizowane".

Krok 5: Wybierasz główną kategorię produktu, możesz go także umieścić w dwóch kolejnych kategoriach dodatkowych. Dzięki czemu klient może częściej odnaleźć Twój produkt.

Krok 6: Dodajesz zdjęcia produktu- maksymalnie 5 zdjęć.

Ważne:

Spójność Wykorzystaj możliwość dodania 5 zdjęć, by najlepiej ukazać swój produkt. Musi być on widoczny i ukazany w całości, Jeśli stosujesz kilka ujęć, trzymaj się jednej zasady przy dodawaniu kolejnych produktów. Zachowaj spójność.

Tło Najlepszym i najbardziej pożądanym przez klientów tłem jest tło jasne np.: w odcieniach bieli, szarości czy beżu. Przedmiot sfotografowany w dziennym świetle i jasnym pomieszczeniu, z odpowiednim tłem ma największą szansę ukazania się w
naszych selekcjach czy banerach na stronie głównej.

Format
Akceptowalne formaty to .png oraz .jpg. Maksymalny rozmiar zdjęcia to 1 MB.

Jak?
Polecamy tutoriale dotyczące obróbki zdjęć dla początkujących, przeglądać strony z obróbką zdjęć na potrzeby sklepu internetowego. Przeczytaj także naszego bloga o domowych sposobach na profesjonalne zdjęcia https://artistroom.pl/blog/wpis/domowe-sposoby-na-profesjonalne-zdjecia
Dbałość o zdjęcia i związana z tym estetyka przekłada się na większe zainteresowanie klientów i ma ogromny wpływ na Wasz biznes.

Krok 7: Możesz powiązać swoje produkt- opcjonalnie.

Krok 8: Zapisz zmiany. Zawsze upewnij się, że zapisałeś wprowadzone informacje.

Ważne:
Produkt pojawi się w sprzedaży w momencie zaakceptowanie przez administratora.


5.Sprzedany produkt
Gdy transakcja zostanie dokonana, zostaniesz o tym poinformowany mailowo. W mailu będą znajdować się wszystkie informacje dotyczące zakupu (produkt, jego parametry, ilość sztuk, adres wysyłki, wybrana płatność).

W Twoim koncie sprzedawcy- w zakładce moje zamówienia- również będą widoczne wszystkie informacje. Pamiętaj, aby od razu aktualizować status zamówienia na koncie sprzedawcy. Jest to niezbędne dla prawidłowej koordynacji (np.: gdy klient zwróci się bezpośrednio do artistroom z pytaniem dotyczącym zakupionego u Ciebie produktu).

Po otrzymaniu płatności za produkt- powinieneś go jak najszybciej wysłać.

W razie jakichkolwiek pytań, wątpliwości napisz do naszego działu technicznego, na adres: kontakt@artistroom.pl


Pozdrawiamy serdecznie
Zespół ARTIST ROOM